مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت یا کشیدن دندان

در پایان این پروسه به شما خسته نباشید عرض مینماییم و از همکاریتان متشکریم.
تمامی تلاشمان را انجام دادیم که به بهترین وجه ،جراحی شما انجام پذیرد. امیدواریم بهبودی کامل سریعا” حاصل گردد. ممنون میشویم موارد زیر را رعایت فرمایید:

  1.  به مدت ۲ تا ۳ ساعت بعد از جراحی دهانتان را با آب نشویید، تف نکنید، از نی استفاده نکنید تا لخته خون تشکیل شده در حفره دندان کشیده شده یا محل ایمپلنت جابجا نشود و خون ریزی زودتر قطع شود. سیگار و قلیان نیز تا چند روز بعد جراحی ممنوع است.
  2. تا ۲۴ ساعت فقط مایعات پرکالری خنک و مواد غذایی نرم و کاملا سرد میل کنید .بستنی و شیر خنک و سوپ سرد گزینه مناسبی است. به هیچ عنوان غذای داغ و مایعات گرم نخورید زیرا باعث افزایش خون ریزی می شود. خوردن مایعات سرد باعث تسکین درد نیز می‌شود.
  3. گاز استریلی که هم اکنون داخل دهانتان هست را تا یک ساعت فشار دهید، سپس آن را به آرامی خارج کرده، یک گاز استریل دیگر را با آب تمیز و «سرد»، کمی مرطوب کرده و به مدت ۴۵ دقیقه روی محل دندان کشیده شده یا ایمپلنت، قرار داده و مجدد فشار دهید. (چای کیسه‌ای «سرد» به دلیل داشتن اسید تانیک باعث لخته شدن خون و توقف خونریزی می‌شود که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی به جای استفاده از گاز استریل باشد.)
  4. در جراحی دندان، گاهی برای بهبودی سریع‌تر، تعدادی بخیه زده می شود که می بایست ۷ -۱۰ روز‌بعد کشیده شود. (در صورتی که بخیه قابل جذب باشد لزومی به کشیدن ندارد)
  5. گاهی اوقات یکی از عوارض جراحی ورم کردن قسمتی از صورت است. برای کاهش دادن میزان آن می‌توانید از همان ابتدا یک کمپرس یخ را به مدت ۱۰ دقیقه روی‌پوست آن محل به طور متناوب قرار دهید. (۱۰ دقیقه بگذارید و ۲۰ دقیقه بردارید). این عمل را «فقط»در طول ۲۴ ساعت «اول» به دفعاتی که لازم است، انجام دهید. در ۲۴ ساعت دومی احتیاجی به کمپرس نیست،۲۴ ساعت سوم میتوانید در صورت لزوم کمپرس «گرم» استفاده کنید.
  6. به طور مرتب (روزی دو مرتبه) به مسواک زدن ادامه دهید، اما از مسواک زدن محل دندان کشیده شده یا ایمپلنت و اطراف آن تا ۲۴ ساعت اول خودداری کنید. هر چقدر محیط دهان شما پاکیزه تر باشد محل جراحی، زودتر بهبود پیدا میکند.حتی توصیه میشود از ۶ – ۷ روز بعد،با سرنگ های شستشو حاوی اب نمک رقیق، ناحیه جراحی را تمیز کنید (تا خورده غذاهای وارد شده در حفره کشیدن خارج شود)
  7. قبل از اینکه اثر تزریق بی حسی، تمام شود لطفا خوردن قرص یا کپسول مُسَکِن را (با اندکی آب خوردن) شروع فرمایید تا درد جراحی زودتر و آسانتر کنترل شود. سایر داروهایی که برایتان تجویز کردیم را مرتب و سر ساعت حداقل به مدت یک هفته مصرف نمایید.
  8. از دهانشویه ضدعفونی‌کننده (کلروهگزیدین) به مدت یک هفته، طبق دستورالعمل استفاده کنید.۳۰ ثانیه ظهر و شب قرقره کرده و تا نیم ساعت چیزی نخورید و نیاشامید.
  9. امشب و فردا شب هنگام خواب، یک بالش اضافه زیرسربگذارید. صبح ممکن است اندکی خون آبه روی بالش خود ببینید که طبیعی ست و جای نگرانی ندارد.
  10. از انجام ورزش و فعالیت های سنگین و حمام داغ چند روز اجتناب کنید. زیاد صحبت نکنید و به عضلات فک اجازه دهید تا استراحت کنند. ممکن است تا چند روز در بازکردن دهانتان محدودیت داشته باشید که بمرور رفع می شود.
  11. مدت زمان بهبود یافتن شما بستگی به سختی و نوع جراحی دارد. به طور کلی زمان بهبودی محل جراحی ۵ تا ۷ روز و لثه بین ۳ تا ۴ هفته به طول می‌انجامد. اگر در حین انجام جراحی استخوان فک نیز اندکی برداشته شود، بهبود کامل آن تقریبا به ۶ماه زمان نیاز دارد.
  12. در مورد ایمپلنت: ۳/۵ – ۴ ماه آینده مراحل قالب گیری و تحویل روکش دندانتان انجام خواهد گرفت.
  13. هرگونه مشکلی یا سوالی داشتید نگران نباشیدو حتما با مطب تماس گرفته و با ما درمیان بگذارید. در اسرع وقت درخدمتیم.

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

‫0/5 ‫(0 نظر)