پروتکل های بهداشتی کلینیک ارتودنسی دکتر فهیمی

۱-در بدو ورود از تمامی مراجعین تقاضا می گردد از کاور کفش تمیز استفاده کرده و دستها را ضدعفونی کنند.
۲-تمامی تجهیزات دندانپزشکی ( از قبیل آینه و سوند،توربینها ،فرزها و…) ضدعفونی شده و تمامی لوازم پلاستیکی (شامل دستکش ها ،سرساکشن و کاور آن،سَری اسپری آب و هوا و کاور آن،کاور دسته ی نور یونیت،سینی لوازم،لیوان،کاور دستگاه لایت کامپوزیت و …)یک بارمصرف می باشند و برای هربیمار قبل از شروع درمان تعویض می شوند.

۳-تمامی بیماران قبل از شروع کار از دهانشویه ضدباکتری استفاده می کنند.
۴-از بیماران تقاضا میشود قبل و حین (هر ۶ماه یکبار)و پایان درمان ارتودنسی ،«جرمگیری و فلوراید تراپی » انجام‌دهند.(در همین مطب یا در هر مرکز دندانپزشکی معتبر دیگرکه تمایل داشتند) تا از ایجاد پوسیدگی در طی ارتودنسی جلوگیری شود.
۵-قبل از شروع ارتودنسی (علاوه بر OPG)،تصاویر مخصوص پوسیدگی بادقت بالا(بایت وینگ)،تهیه میگردد و از بیماران خواهش میشود تمامی پوسیدگی های قبلی را ترمیم کنند.


۶-در جلسه ی شروع ارتودنسی بلافاصله بعد از نصب براکتها، فیلمهای آموزش بهداشت ارتودنسی برای بیمار نمایش‌داده میشود(تمام فیلمها در سایت و‌اینستاگرام ما موجود است) و‌ یک بسته ی بهداشتی اختصاصی (شامل مسواک ارتودنسی،نخ دندان و کمک کننده ی آن،مسواک بین دندانی،موم ارتودنسی)و بروشور آموزشی به ایشان تقدیم میگردد.
۷-در حین درمان نیز هر ماه مرتبا” موارد بهداشتی مثل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بیماران بررسی میگردد.در صورت عدم رعایت،دندانهایشان شستشو داده شده و برای فلورایدتراپی و‌جرمگیری مضاعف ارجاع داده خواهندشد.
۸-تمامی پرسنل دارای کارت بهداشت و کارت واکسن میباشند و‌در زمینه ی استریلیزاسیون و ضدعفونی وسایل آموزش کافی دیده اند و به طور منظم(هرهفته) دستگاه استریلیزاسیون (اتوکلاو) را مورد تست حرارتی و کیفیت قرار میدهند.
۹-هوای داخل مطب توسط فیلتر tricolor دستگاه اسپلیت دائما در حال فیلترینگ میباشد و در هر اتاق از هواکشهای مجزا برای تهویه مناسب استفاده گردیده شده.
۱۰-برای خارج کردن هوا و مایعات داخل دهانی حین درمان دندانپزشکی، تمامی یونیتها علاوه بر ساکشن آبی، به سیستم «ساکشن مرکزی» (برند DMEGA کره جنوبی) متصل هستند که هم از پخش ریزذره ها به اتمسفرمطب جلوگیری میکند و هم باعث راحتی بیشتر بیماران و عدم اسراف آب میشود.


۱۱-برای گرفتن عکسهای رادیوگرافی از دستگاه رادیولوژی دیجیتال (برند Vatech کره جنوبی) استفاده میگردد که علاوه بر دقت و سهولت بالاتر از نظر کنترل عفونت نیز موثرترست.
۱۲-استفاده از اسکنر دیجیتال داخل دهانی (برند Medit700i کره جنوبی) علاوه بر راحتی بیماران در فرایند قالبگیری و حذف مواد و ظروف آن،با دارا بودن اشعه UV به صورت خودکار مرحله ضدعفونی را انجام میدهد.
۱۳-کیت های اورژانس مجزا در هراتاق به همراه کپسول اکسیژن ، دماسنج ،فشارسنج و اکسیژن سنج دیجیتال به منظور درمان هرگونه حادثه ی غیرمترقبه تعبیه شده است.
۱۴-برای تحویل کلیه زباله های عفونی و غیر عفونی که از یکدیگر جدا شده اند، طبق سند نامه به شماره ی «۶۱۷/۴۶۴۷۷۰» با شرکت بازیافت پسماند شهرداری قرارداد همکاری بسته شده است.
۱۵-این کلینیک تحت نظارت «سامانه جامع بازرسی بهداشت محیط : سامح» با کدرهگیری ۱۳۴۹۷۹۷۴ میباشد.

‫4/5 ‏‫(4 نظر)‬