مراقبت های بعد از پایان درمان ارتودنسی

پایان درمان ارتودنسی را به شما تبریک میگوییم و از اینکه به سلامت و زیبایی دندانهایتان اهمیت می دهید صمیمانه متشکریم. در انتها چند نکته برای تکمیل روند درمانتان توصیه می شود:

  1. تا زمانی که می خواهید دندانهایتان صاف و مرتب باشد بهتر است سیم فیکس نگه دارنده پشت آنها باقی بماند (حداقل 5 تا 10 سال) لذا بایستی در حفظ و نگه داری آن دقت کنید.
  2. سیم فیکس قرار داده شده دارای بالاترین کیفیت است و با چسب های کامپوزیتی بسیار مرغوب به دندانها متصل شده و این قابلیت را دارد که تا سالها نتیجه ی درمان ارتودنسی شما را حفظ کند و مانع از برگشت آنها به حالت قبل ارتودنسی شود.
  3. با وجود سیم فیکس حتما توصیه می شود سالی یک یا دو بار جرم گیری و فلوراید تراپی انجام دهید تا سلامت دندان ها و لثه تضمین شود.
  4. با وجود سیم فیکس شما می توانید از نخ دندان های معمولی و یا مخصوص (سوپرفلاس) برای تمییز کردن دندانهایتان استفاده کنید.فیلمهای آموزشی برای این امر در صفحه ی اینستاگرام ما موجود است.
  5. با وجود سیم فیکس شما میتوانید تمامی درمانهای دندانپزشکی از جمله بلیچینگ، ترمیم، درمان ریشه، کامپوزیت، لمینیت، جرمگیری و … را انجام دهید. البته در صورتی که در موارد استثنا سیم فیکس مزاحم کار درمان دندانپزشکتان بود ایشان میتواند زحمت کشیده سیم را موقتا در آن ناحیه قطع کند و بعد از اتمام کار مجددا توسط خودشان یا توسط مانصب گردد.
  6. در صورتی که سیم فیکس به هر علتی در قسمتی دچارخم شدگی یا شکستگی شد می بایست در مدت زمان کوتاهی (حداکثر یک هفته) برای اصلاح آن به مطب ما و یا هر مطب دندانپزشکی دیگر (که ترجیحا متخصص ارتودنسی درآن حاضر باشد) مراجعه نمایید تا قسمت آسیب دیده سریعا اصلاح شود. در غیر این صورت ممکن است تغییرات جبران ناپذیر اتفاق بیفتد.
  7. در صورتی که بعد از چندین سال قصد برداشتن سیم فیکس را داشتید حتما توصیه میشود به جای آن از نگه دارنده های متحرک ژله ای (اسیکس) استفاده بفرمایید. این نگه دارنده های نامریی دور تا دور دندان ها را احاطه میکنند.
  8. بعد از پایان درمان ارتودنسی حتما عکس های رادیولوژی توصیه شده را تهیه فرمایید تا وضعیت کلی دندان ها و وجود هرگونه پوسیدگی احتمالی را بررسی کنیم. خارج کردن دندان های عقل در اکثر موارد برای جلوگیری از نامرتب شدن مجدد دندان ها حتما توصیه می شود.
  9. توصیه می شود هر سال یک مرتبه سیم های فیکس و دنداهایتان چکاپ ارتودنسی شوند.

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

‫0/5 ‫(0 نظر)