آیا الاینرهای شفاف نامرئی برای کودکان مناسب هستند؟

به نظر می رسد که الاینرهای شفاف برای همه افراد راه حل ارتودنسی مناسبی باشند. الاینرهای شفاف یک راه حل تقریبا نامرئی هستند و در صورت نیاز می توان تری ها را داخل دهان قرار داد و از دهان خارج کرد، بنابراین به تغییر رژیم غذایی یا نحوه مسواک زدن شما نیاز نیست. مزایای آنها برای افراد بزرگسالان ایده آل است، اما آیا آنها به همان اندازه برای کودکان مناسب هستند؟

الاینرهای شفاف نامرئی یک گزینه ارتودنسی متحرک است

بریس های شفاف نامرئی را می توان در عرض چند ثانیه از دهان خارج کرد. توانایی خارج کردن الاینرهای شفاف از دهان به این معنا است که به تغییر رژیم غذایی خود مانند بریس های سنتی نیازی ندارید. پس از خارج کردن الاینرهای شفاف نامرئی، می توانید همه انواع غذاهایی را که قبل از درمان از آنها لذت می بردید، بخورید، هیچ چیز از فهرست خارج نمی شود.

اینکه بتوانید الاینرهای شفاف خود را از دهان خارج کنید به این معناست که کودکان ممکن است هر بار آنها را به همان سرعتی که لازم است داخل دهان قرار ندهند. الاینرهای شفاف نامرئی شما باید 22 ساعت در روز استفاده شوند تا حد امکان مؤثر باشند. هر کسی که الاینرهای شفاف نامرئی دارد باید به محض اتمام غذا خوردن، نوشیدن یا مسواک زدن آنها را دوباره داخل دهان قرار دهد. بسیاری از والدین کودکانی که الاینرهای شفاف نامرئی استفاده می کنند متوجه شده اند که روزانه با فرزند خود برای قرار دادن الاینرهای شفاف خود درگیر هستند. ماه ها نق زدن برای والدین یا فرزند خوشایند نیست.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتودنسی اقساطی در تهران

بریس ها نق زدن را از بین می برند زیرا بیمار نمی تواند آنها را از دهان خارج کند. آنها 24 ساعت شبانه روز روی دندان های کودک می مانند و وظیفه خود را در تغییر موقعیت دندان ها انجام می دهند. اگر کودک شما تا به حال بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار نداده است، بعید است که یک شبه نگرش خود را نسبت به دندان های خود تغییر دهد، بنابراین ممکن است بریس های نامرئی ایده آل نباشند. شما همچنان باید به آنها یادآوری کنید که روزانه مسواک بزنند و نخ دندان بکشند، اما حداقل درمان آنها در تمام طول روز هر روز ادامه خواهد داشت.

مواقعی وجود دارند که الاینرهای شفاف نامرئی باعث ایجاد ناراحتی در دندان ها می شوند، معمولاً زمانی که از تری های جدید استفاده می شود. وسوسه انگیز است که الاینر خود را کنار بگذارید تا ناراحتی را متوقف کنید. اکثر بیماران بزرگسال می دانند که بیرون آوردن تری های جدید الاینرهای شفاف نامرئی باعث طولانی شدن ناراحتی در اواخر روز، فردا یا روز بعد خواهد شد. برخی از کودکان درک مشابهی ندارند و ممکن است استفاده از الاینرهای شفاف نامرئی خود را به تعویق بیندازند.

الاینرهای شفاف نامرئی یک گزینه ارتودنسی متحرک است

الاینرهای شفاف نامرئی یک گزینه ارتودنسی متحرک است

بچه ها نسبت به افراد بزرگسال کمتر خودآگاه هستند.

والدین اغلب الاینرهای شفاف نامرئی را برای فرزندان خود در نظر می گیرند زیرا فکر می کنند فرزند آنها نگران ظاهر خود با بریس ها است. حقیقت این است که اکثر بچه ها آنقدر که والدین فکر می کنند نگران استفاده از بریس های خود نیستند. آنها تعداد زیادی از همسالان خود را با بریس ها می بینند و این باعث می شود به اندازه افراد بزرگسال که تعداد کمی از همکاران یا دوستان آنها بریس دارند، دلهره آور نباشد. حتی آن دسته از کودکانی که نگران ظاهر بریس ها هستند، به سرعت به آنها عادت می کنند. با این حال، اگر کودک شما در مورد استفاده از بریس ها احساس خودآگاهی می کند، راه هایی وجود دارند که باعث می شوند آنها کمتر به چشم بیایند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مال اکلوژن یا بایت مشکل دار

الاینرهای شفاف نامرئی برای افراد بزرگسالی که ترجیح می دهند از بریس ها استفاده نکنند ایده آل است، زیرا جایگزین تقریباً نامرئی برای بریس های فلزی هستند.

سن کودک خود را در نظر بگیرید

سن و سطح بلوغ کودک در اینکه او گزینه مناسبی برای الاینرهای شفاف نامرئی است یا خیر نقش دارد. ممکن است کودک در دوران دبستان برای درمان ارتودنسی آماده باشد، اما ممکن است سن او برای مسئولیت الاینرهای شفاف نامرئی متحرک کافی نباشد. برای آنها بهترین گزینه ممکن است بریس های ثابت باشند. با این حال، همین کودک در چند سال آینده ممکن است بلوغ و مسئولیت مقابله با الاینرهای شفاف نامرئی را داشته باشد. وقتی تری ها را برای خوردن یا نوشیدن بیرون می آورند و سریع آنها را داخل دهان قرار می دهند، بیشتر مراقب تری ها خواهند بود تا حداقل زمان استفاده روزانه را حفظ کنند.

هر مشکلی با الاینرهای شفاف نامرئی قابل درمان نیست

برخی از کودکان (و بزرگسالان) مشکلی دارند که فقط با بریس های سنتی قابل اصلاح است. الاینرهای شفاف نامرئی قدرت کششی برابری با بریس ها ندارد. هنگامی که دندان ها نیاز به بستن فاصله قابل توجهی از محل مورد نظر خود دارند، متخصص ارتودنسی ممکن است فقط بریس های سنتی را برای انجام این کار توصیه کند. گزینه های دیگر مانند الاینرهای نامرئی ممکن است ظاهر دندان ها را تا حد زیادی بهبود بخشند، اما نمی توانند دندان ها را به موقعیت مطلوب برسانند. بریس ها ممکن است بهترین گزینه برای دستیابی به نتیجه ایده آل باشند.

علاوه بر الاینرهای شفاف نامرئی، گزینه های دیگری را باید در نظر بگیرید

اگر والدین یا متخصص ارتودنسی توصیه می کنند که الاینرهای شفاف نامرئی برای کودک مناسب نیستند اما همچنان می‌ خواهد چیزی غیر از بریس های فلزی را از نظر زیبایی ظاهری داشته باشد، گزینه های جایگزینی برای بررسی وجود دارند.

بریس های لینگوال یا پشت دندانی

بریس های لینگوال یا داخلی یکی دیگر از گزینه های ارتودنسی تقریباً نامرئی هستند. براکت های ساخته شده به صورت سفارشی به پشت دندان ها چسبانده شده و سیم کمانی متصل می شود. جلوی دندان ها کاملاً شفاف باقی می ماند، بنابراین تشخیص اینکه آیا فردی از بریس های لینگوال استفاده می کند در چهره یا در عکس، دشوار است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  هزینه و تعرفه های ارتودنسی

با این حال، بریس های لینگوال معایب خاص خود را دارند. هزینه بریس های لینگوال به دلیل سفارشی سازی براکت ها برای تناسب با خطوط دقیق پشت هر دندان، بیشتر از براکت های سنتی است. یک اسکن دیجیتال یا قالب گیری از قوس دندانی بالا و پایین گرفته می شود تا بریس های لینگوال قبل از نصب در آزمایشگاه دندانپزشکی به صورت سفارشی ساخته شوند. در طول درمان نیز به مراجعات بیشتر به ارتودنتیست نیاز است.

علاوه بر الاینرهای شفاف نامرئی، گزینه های دیگری را باید در نظر بگیرید

علاوه بر الاینرهای شفاف نامرئی، گزینه های دیگری را باید در نظر بگیرید

بریس های سرامیکی

هنگامی که براکت فلزی با یک براکت سرامیکی همرنگ دندان جایگزین می شود، براکت ها کمتر جلب توجه می کنند. بریس های سرامیکی مانند بریس های فلزی عمل می کنند، اما نسبت به بریس های فلزی کمی ظریف تر هستند، بنابراین ممکن است بیشتر آسیب ببینند یا بشکنند که به یک مراجعه فوری برای تعمیر نیاز دارند. براکت های سرامیکی همچنین می توانند لکه دار شوند، بنابراین بهتر است از غذاهایی مانند سس های گوجه فرنگی، کاری و انواع توت ها که دندان ها را لکه دار می کنند، استفاده نکنید.

سیم و الاستیک همرنگ دندان

برخی از بچه ها روشن ترین کش های رنگی را انتخاب می کنند که در اطراف براکت ها قرار می گیرند. آنها نگران جلب توجه کردن بریس ها نیستند. اگر گزینه محتاطانه تری را ترجیح می دهید، الاستیک های غیر رنگی را انتخاب کنید تا توجه بیشتری را به خود جلب نکنند.

در مورد گزینه های خود بحث کنید.

بهتر است تا قبل از اولین ملاقات با متخصص ارتودنسی تصمیمی در مورد انتخاب گزینه ارتودنسی نگیرید. فهرستی از سؤالات را با خود همراه داشته باشید و هنگامی که تمام اطلاعات را در اختیار داشتید، تصمیم بگیرید که کدام گزینه برای شما و فرزندتان بهتر است.

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code