چقدر به ارتودنسی ارزان میتوان اعتماد کرد؟

علم دندانپزشکی یکی از زیر شاخه های علوم تجربی می‌باشد که بخاطر بکارگیری وسایل متعدد در آن با سایر رشته های مهندسی همکاری نزدیکی دارد. رشته ی مهندسی پزشکی برای توسعه تجهیزات مورد استفاده ی دندانپزشک به کمک او می آید. درعین حال تجربه به کارگیری از ابزار آلات دقیق نیز می‌تواند برای بهبود نتیجه درمان مفید باشد.مواد و وسایلی که در دندانپزشکی استفاده می‌شوند هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی روز به روز در حال پیشرفت می‌باشند. تمامی ابزار دندانپزشکی باید در عین سادگی دقت و کیفیت بالایی داشته باشند و در عین حال نیز بیمار با آنها احساس راحتی کند. افزایش سرعت درمان، کاهش استرس بیمار، بالاتر رفتن دقت دندانپزشک می‌تواند از اهداف دیگر علم مهندسی پزشکی باشد. در کلینیک ارتودنسی دکتر مهدی فهیمی هنزائی تمامی تکنولوژی روز دنیا به کار گرفته می‌شود تا بهترین درمان با حداقل سختی انجام شود.
ارتودنسی درمانی است که طی آن دندان‌های نامرتب ردیف می‌شوند. حرکت دندان‌ها در درمان‌های دندانپزشکی باید بسیار دقیق و با احتیاط انجام شود، زیرا تمامی آنها دارای رگ‌های خونی شامل سرخرگ و سیاهرگ و اعصاب و رگ‌های لنفاوی بوده و هرگونه نیروی محاسبه نشده که به دندان‌ها وارد شود باعث اثرات مخرب و آسیب جدی می گردد. نیروهای وارده باید به قدری متعادل و ظریف باشند که دندان به آهستگی حرکت کند و دچار مشکل نشود؛ پس مهندسی پزشکی در این زمینه نیز به کمک ارتودنسی آمده و ابزارآلات بسیار ظریف و دقیقی طراحی کرده است.
وجود مواد و وسایل داخل محیط دهان که محیطی بسیار متنوع و متغیر می‌باشد باید بسیار دقیق محاسبه شوند، زیرا در صورتی که از خود مواد سمی آزاد کنند باعث ایجاد مخاطره برای سلامت بیماران می‌گردند؛ بنابراین علم مواد نیز به کمک درمان ارتودنسی می‌آید، آلیاژ‌های گوناگون برای اپلاینس‌های ارتودنسی به کار گرفته شده است، موادی که بتوانند بهترین نتیجه با حداقل ضرر و زیان برای بیمار ایجاد کنند گزینه اول هستند.
براکت‌های ارتودنسی در بعضی از موارد ممکن است سال‌ها در دهان بیمار باقی بمانند. بنابراین باید در طراحی آنها دقت کافی را انجام داد. آلیاژی به کار گرفته شود که در طی مدت یک سال و چند ماه دچار فرسودگی یا خوردگی شیمیایی نشود و ثبات کافی داشته باشد. بیمار ممکن است در طی روز مدام از غذاهای شور و شیرین، اسیدی و بازی، سرد و گرم استفاده کند، بنابراین آلیاژ باید به کلی مقاومت نشان دهد. در عین حال بعد از پایان درمان ارتودنسی این براکت‌ها می‌بایست به راحتی از روی دندان جدا شوند بدون آنکه به مینا آسیب بزنند. پس کامپوزیتی که به عنوان چسب در زیر براکت‌ها استفاده می‌گردد نیز باید تحمل خوبی داشته باشد.
مطلب مهم دیگر نمای بیرونی وسیله‌های ارتودنسی می‌باشد، ترکیبات از طلا و یا تیتانیوم و یا سرامیک و کریستال با نماهای متفاوتی هستند که برای براکت‌های ارتودنسی استفاده می‌شوند. هر کدام در عین زیبایی جلوه متفاوتی دارند خصوصا برای کسی که علاوه بر نتیجه درمان به زیبایی آن نیز فکر می‌کنند.
بنابراین تمامی مواردی که یاد شد می‌تواند بر روی زمان و هزینه و تعرفه درمان ارتودنسی موثر باشد.

ویژگی‌های مطلوب ابزار ارتودنسی برای یک درمان موفق

ویژگی‌های مطلوب ابزار ارتودنسی برای یک درمان موفق

ویژگی‌های مطلوب ابزار ارتودنسی برای یک درمان موفق

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران و دیگر شهرها می‌بایست از وسایل و موادی استفاده بکند که ویژگی‌های مطلوب زیر را دارا باشد:

  1. کیفیت مناسب داشته باشد تا بتواند در طول مدت چندین ماه که در داخل دهان استفاده می شود اثر بخشی با ثباتی داشته باشد.
  2. وسایل ارتودنسی با محیط دهان سازگاری داشته باشد و از خود، مواد خطرناک و سمی آزاد نکند.
  3. استحکام کافی در مقابل نیروهای جویدن و فک داشته باشند. لقمه های بزرگ و سفت آنها را کج یا خراب نکنند.
  4. زوایا و درجه های تنظیم شده با دقت مناسبی دارا باشند تا با محاسبات ظریف ریاضی و با حداقل خطا دندانها را در مسیری درست حرکت دهند.
  5. زیبای خوبی داشته باشند و نمای لبخند بیمار را در مدت درمان ارتودنسی تحت تاثیر قرار ندهند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا دندان ها می توانند روی سیستم عصبی تأثیر بگذارند؟

در کلینیک ارتودنسی دکتر مهدی فهیمی هنزائی همیشه سعی می شود از بهترین مواد با قیمتی معقول استفاده گردد تا بهترین نتیجه با بهترین کیفیت و هزینه ای متناسب بدست آید.

وسایل و ابزارآلات ارتودنسی از برندهای صاحب نامی قابل تهیه هستند، کشورهای اروپایی و آمریکایی و کره ی جنوبی در زمینه تولید محصولات با کیفیت ارتودنسی پیش قدم می باشند. هرچه تجهیزات مدرن تر و مرغوب تر باشند ماحصل کار بهتر خواهد بود و در نهایت باعث جلب رضایت زیباجویان محترم می گردد. این امر در مورد وسایل ضدعفونی کننده نیز صادق است. اقلامی که برای استریل کردن استفاده میشود باید کارایی بسیار خوبی داشته باشند تا از سرایت بیماریهای واگیردار به مراجعین مطب کاملا جلوگیری شود.
درکلینیک ارتودنسی دکتر مهدی فهیمی هنزائی تجهیزات مورد استفاده از برندهای معتبر جهانی برای شما عزیزان بکارگرفته میشود.

مضرات استفاده از تجهیزات ارتودنسی ارزان و نامرغوب

مضرات استفاده از تجهیزات ارتودنسی ارزان و نامرغوب

مضرات استفاده از تجهیزات ارتودنسی ارزان و نامرغوب

تجهیزات ارتودنسی و براکت های نامرغوب و ارزان قیمت میتوانند عوارضی جدی را در طول درمان ارتودنسی برای بیمار داشته باشند. از جمله این عوارض و مضرات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده از تجهیزات ارزان و نامرغوب می‌تواند سلامت دهان و دندان را به خطر بیندازد و آسیب‌های جبران ناپذیری به بافت‌های دهان وارد کند که سال‌های سال اثرات آن باقی می‌ماند.
  2. درمان ارتودنسی با وسایل غیر استاندارد می‌تواند به جای ردیف کردن دندان‌های شما آنها را بیشتر کج کند، زیرا نیروهای ناشی از جویدن غذا باعث فشار به سیم های نامرغوب ارتودنسی شده و در نتیجه آن دندانها نیز مجددا نامرتب می شوند.
  3. وقتی که چسب‌های کامپوزیتی مرتب از دندان‌ها جدا شده و این باعث اتلاف وقت و هزینه خواهد شد و بیمار مجبور است که برای چسباندن مجدد براکت‌ها به مطب مراجعه کند و هزینه مضاعفی پرداخت کند. پس چسب های ارتودنسی باید کیفیت جهانی داشته باشد.
  4. براکت‌های استاندارد ارتودنسی باعث می‌شود که در نهایت لبخند شما زیباتر باشد ولی اگر از براکت‌های ارزان و نامرغوب استفاده شود نتیجه درمان ایده‌آل نخواهد بود، دندانها ساید در ظاهر ردیف شده باشند ولی با نگاهی دقیق میتوان نامرتبی ها را در درمان با براکتهای ارزان قیمت مشاهده کرد.
  5. در صورتی که زیبا جو تصمیم به مهاجرت در میانه درمان ارتودنسی داشته باشد بکارگیری براکت‌ها با برندهای جهانی این کار را برای او تسهیل خواهد کرد، زیرا در کشورهای مقصد دندانپزشکان می‌توانند از همان نوع براکت‌های ارتودنسی برای ادامه درمان او استفاده کنند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  نکاتی برای رعایت بهداشت دهانی در طول درمان ارتودنسی

نتیجه گیری

درمان ارتودنسی یک درمان پیچیده با ظرافت‌های مختلفی می‌باشد.دندان‌های شما نیز هر کدام بسیار ارزشمند هستند و هرگونه لطمه به سلامت آنها را شاید دیگر نتوان آن جبران کرد.به کارگیری وسایل مدرن با کیفیت جهانی و قیمتی متناسب با آن باعث می‌شود که در انتهای ارتودنسی دندان‌های شما هم ردیف شوند و هم سالم بمانند.ولی به کارگیری تجهیزات ارزان و نامرغوب و غیر استاندارد باعث می‌شود که نه تنها دندان‌های شما به خوبی ردیف نشوند بلکه صدمات غیرقابل جبران ایجاد گردد.
هزینه کردن برای ردیف شدن دندان‌ها با ارتودنسی در واقع یک سرمایه‌گذاری برای سلامتی می‌باشد، و چه چیز از نعمت سلامتی مهمتر؟

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code