چه کسی کاندیدای مناسبی برای درمان الاینرهای شفاف است؟

الاینرهای شفاف ممکن است مزایای جذاب و فریبنده تری را برای بیماران ارتودنسی ارائه دهند، از جمله موارد زیر (اما نه محدود به آنها):

  • محافظه کارانه تر بودن، به معنای ظاهری جذاب تر
  • سهولت خارج کردن از دهان، به این معنا که هیچ محدودیت غذایی مربوط به ارتودنسی وجود ندارد
  • نگهداری کمتر، به معنای تمیز کردن کمتر خسته کننده
  • فشار وارده کمتر، یعنی ناراحتی کمتر

درک اینکه چرا برخی از بیماران ممکن است این جنبه ها را به آنچه بریس های سنتی ارائه می دهند ترجیح دهند، آسان است. طراحی تقریباً نامرئی می تواند لبخند شما را به خوبی روشن کند و هیچ محدودیتی در ارتباط با ابزارها نخواهید داشت که مانع خوب غذا خوردن شما شود. با این حال، چگونه می دانید که کاندیدای خوبی برای الاینرهای شفاف ارتودنسی هستید یا خیر، و ویژگی های کاندیدای خوب الاینرهای شفاف ارتودنسی کدامند؟

تعیین اینکه آیا شما گزینه مناسب برای درمان با الاینرهای شفاف هستید یا خیر، صرفاً پرداخت هزینه کمی بالاتر نیست. عوامل مختلفی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند که نشان دهند یک فرد نوجوان یا بزرگسال کاندید مناسبی برای درمان با الاینرهای شفاف است. در این راهنمای آموزنده، ما به این عوامل خواهیم پرداخت و به شما کمک خواهیم کرد تا بفهمید آیا درمان الاینرهای شفاف برای شما یا فرزندتان مناسب است یا خیر.

چه چیزی شما را به یک کاندیدای خوب برای الاینرهای شفاف تبدیل می کند؟

متغیرهای زیر می توانند یک بیمار را به یک کاندیدای خوب برای الاینرهای شفاف تبدیل کنند:

بسیاری از نوجوانان و افراد بزرگسال الاینرهای شفاف را ترجیح می دهند زیرا زمانی که دندان های شما کاملاً رشد کرده اند بهترین کار را انجام می دهد و می توانید به خوبی از آنها مراقبت کنید. در حالی که مانند بریس های سنتی غذا به آنها گیر نمی کند، اما همچنان مهم است که دندان ها و الاینرهای خود را به خوبی تمیز کنید تا به موقعیت های مورد نظر برای لبخندی زیبا برسید. الاینرهای شفاف یک گزینه عالی برای صاف کردن دندان هستند و می توانند در رسیدن به لبخندی که می خواهید به شما کمک کنند. این برای درمان خوب ارتودنسی مهم است.

چه چیزی شما را به یک کاندیدای خوب برای الاینرهای شفاف تبدیل می کند؟

چه چیزی شما را به یک کاندیدای خوب برای الاینرهای شفاف تبدیل می کند؟

لطفاً به خاطر داشته باشید که با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. اگر به واجد شرایط بودن برای درمان با الاینرهای شفاف برای گزینه های درمانی فکر می کنید، به این معنا است که از این موارد مطمئن شوید:

  • حداقل 2 تا 3 مرتبه در روز و هر مرتبه 2 دقیقه مسواک بزنید.
  • نخ دندان بکشید و برای اقدامات خوب، از واترپیک یا مسواک بین دندانی استفاده کنید.
  • محصولات پاک کننده را در منزل و بیرون از منزل داشته باشید.
  • الاینرهای خود را با دقت مسواک بزنید.
  • الاینرهای خود را درون کریستال های تمیز کننده الاینر خیس کنید.
  • تری های خود را قبل از گذاشتن داخل محفظه نگهدارنده بشویید و خشک کنید تا تجمع باکتری به حداقل برسد.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا برای درمان ارتودنسی کشیدن دندان الزامی است؟

بیماران در هر سنی باید اهتمام و مسئولیت پذیری لازم را داشته باشند و از عادت های بد اجتناب کنند. دانش عمومی که سیگار کشیدن یک خطر کلی برای سلامتی است (سازمان غذا و دارو بیش از 7000 ماده شیمیایی فرآورده های تنباکو را شناسایی کرده است که با بیماری مرتبط هستند)، اما همچنین می تواند دندان ها، تری های شما را لکه دار کند و متعاقباً روتین شما را مختل کند.

به همین ترتیب، اگر یک بیمار نوجوان یا بزرگسال دائماً و بیشتر از بازه زمانی تعیین شده تری های خود را برای خوردن میان وعده در می آورد، این کار می تواند برای سلامت کلی و درمان الاینرهای آنها غیر معمول باشد.

حتی اگر فردی منضبط باشد، ممکن است بسته به موردش به درمان های متفاوتی نیاز داشته باشد. مال اکلوژن های پیچیده ممکن است به بریس ها و احتمالاً جراحی ارتوگناتیک فک نیاز داشته باشند. درمان الاینرهای شفاف برای ناهماهنگی های اولیه خوب است، اما برای موارد پیچیده تر خیر.

چه کسی یک کاندیدای مناسب برای الاینر های شفاف نیست؟

برای تکرار برخی نکات قبلی، افرادی که عادات غذایی سالم کمتری دارند، میل شدید به دخانیات یا دیگر رفتارهای ناسالم دارند ممکن است بهترین گزینه برای درمان الاینرهای شفاف نباشند. هنگام در نظر گرفتن برنامه های درمانی، مهم است که مزایای الاینرهای شفاف را به دقت بسنجید. معمولاً اکثر بیماران الاینرهای شفاف باید 22 ساعت در روز از الاینرهای خود استفاده کنند که این دو ساعت برداشتن برای خوردن، آشامیدن و تمیز کردن است.

اگر از آن دسته بیمارانی هستید که تری های الاینر خود را برای کشیدن سیگار یا زمان میان وعده بیرون می آورند، ممکن است الاینرهای شفاف بهترین انتخاب برای شما نباشند. علاوه بر عدم پایبندی به یک روتین سالم و پیروی متناقض از طرح درمان خود، عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند شما را به کاندیدایی نه چندان ایده آل برای الاینرهای شفاف تبدیل کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا برای بریس ها دندان های پرمولر کشیده می شوند؟

به عنوان مثال، اطمینان از استفاده از الاینرهای خود برای حداقل 22 ساعت در روز بسیار مهم است. رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن مداوم طبق دستور را فراموش نکنید. بنابراین، اگر متعهد به رعایت نظم و انضباط لازم و بهداشت دهان و دندان هستید، الاینرهای شفاف همچنان می تواند گزینه مناسبی برای شما باشند:

  • بیماری فعال لثه (باید قبل از درمان الاینرهای شفاف درمان شود)
  • نگهداری غیرمسئولانه و بی احتیاطی (مشخصه بی مسئولیتی)
  • حفره فعال (باید قبل از درمان با الاینرهای شفاف درمان شود)
  • مشکلات دهانی شدیدی که به درمان گسترده تری نیاز دارند (همیشه مشکل ساز نیست، اما مطمئناً می تواند باشد)

الاینرهای شفاف به راحتی از دهان بیرون آورده می شوند، که در مقایسه با بریس های معمولی یک مزیت به نظر می رسد. با این حال، با احتیاط پیش بروید! نگهداری نادرست این ابزارها می تواند منجر به بروز آسیب، جابجایی دندانی، گم شدن یا آلودگی آنها شود.

برای جلوگیری از بروز مشکلات ارتودنتیک، مراقبت از الاینرهای شفاف ضروری است. در صورت داشتن نگرانی، برای راهنمایی با دندانپزشک یا ارتودنتیست خود مشورت کنید.

چه کسی یک کاندیدای مناسب برای الاینر شفاف نیست؟

چه کسی یک کاندیدای مناسب برای الاینر شفاف نیست؟

علاوه بر این، الاینرهای شفاف به اندازه کافی محکم نیستند که به عنوان یک جلیقه کولار غیرقابل نفوذ برای دندان های شما عمل کنند. در حالی که الاینرهای نامرئی می توانند از موارد خفیف دندان قروچه و براکسیسم شبانه محافظت کنند، آنها در مواجهه با دندان قروچه شدید شبانه دوام نمی آورند.

حرکات ناخواسته می توانند به الاینرهای شفاف شما آسیب وارد کنند و پیشرفت درمان شما را کند نمایند. اگر دندان قروچه شدید یا نامرتبی دندان دارید، ممکن است بریس های فلزی سنتی یا سایر درمان ها بهتر باشند. با این حال، اگر جوان هستید و کام کوچکی دارید، وسیع کننده کام یا پالاتال اکسپندر می تواند کمک کننده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصلاح دندان های کج و مشکلات دندانی با یک متخصص ارتودنسی دارای مجوز صحبت کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  هر آنچه در مورد ارتودنسی نامرئی باید بدانید!

آیا کاندیدای خوبی برای درمان با الاینرهای شفاف هستید؟

اگر تمام عوامل بالا را ارزیابی کرده اید و هنوز نمی دانید یا این شک و تردید وجود دارد که آیا کاندیدای خوبی برای الاینرهای شفاف هستید یا خیر، یک راه حل قطعی برای معضل شما وجود دارد: با یک متخصص ارتودنسی معتبر مشورت کنید!!

یک متخصص ارتودنسی قابل اعتماد مهارت پیدا کردن بهترین راه حل برای مشکلات دندانی شما را دارد. آنها این توانایی را دارند که این موضوع را در طول قرار ملاقات اولیه شما، اغلب در همان روز حل کنند! بنابراین، اگر مطمئن نیستید که آیا می توانید از الاینرهای پلاستیکی نامرئی استفاده کنید، چرا صبر کنید؟

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code